23 maart 2015

Uitslag verkiezingen

De uitslag van de verkiezingen geeft ons grote reden tot dankbaarheid. Ondanks de veel hogere opkomst (48% nu versus 32% in 2010) hebben wij onze positie als op 2de partij binnen het waterschap kunnen behouden. In 2010 behaalden we net geen 15.000 stemmen, deze ruim 20.000. Dus allen die daaraan hun bijdrage hebben gedaan, zowel van uit de campagne activiteiten als ook gewoon onze kiezers die de naar de stembus zijn gekomen willen we daarvoor hartelijk bedanken!

Helaas hebben we wel onze vierde zetel weer moeten inleveren. Die hadden we de vorige keer vooral te danken aan de lijstverbinding met de ChristenUnie, die deze ronde niet tot stand is gekomen.

Ondertussen zijn de gesprekken over de coalitie gestart, onder leiding van het CDA. Wij willen graag opnieuw meedoen aan het dagelijks bestuur van het Waterschap om zo onze verantwoordelijkheid te nemen en daarbij met onze positief kritische houding ook de stem van de kiezer te laten doorklinken in het bestuur. Mochten we inderdaad gaan deelnemen aan het dagelijks bestuur, dan is Gert van Kralingen ons kandidaat DB-lid. Onze fractie bestaat daarnaast uit Cees Verloop en Henk Verheuvel.

Wij nodigen alle bedrijven en inwoners in Zeeland uit om ons deze periode van 4 jaar te voorzien van tips, kritiek, voorbeelden van wat wel en wat niet goed gaat vanuit het waterschap aan ons door te spelen. Slechts met goede voeding vanuit de samenleving kunnen wij onze taak als volksvertegenwoordiger optimaal uitvoeren.

Zo hopen wij de komende bestuursperiode met uw hulp en kracht van boven ons werk in het bestuur op goede wijze te mogen vervullen.

Gert, Henk en Cees